Terug naar nieuws

MAMMA MIA! crisisbestendig!

Gepubliceerd op 02-07-2009

MAMMA MIA! heeft op dit moment in de voorverkoop al meer dan 65.000 kaarten verkocht. De vraag naar kaarten voor deze musical, met de 22 grootste hits van ABBA, is groot. De musical gaat half september in Koninklijk Theater Carré in première. Daarna zal de musical, met onder anderen Lone van Roosendaal, Anouk van Nes en John Vooijs in de hoofdrollen, te zien zijn in de grootste theaters van Nederland. Producent van Joop van den Ende Theaterproducties Erwin van Lambaart: “Het verheugt me dat het Nederlandse publiek zelfs in deze moeilijke tijden en na slechts 30 dagen voorverkoop zo enthousiast reageert op de terugkomst van MAMMA MIA!."

MAMMA MIA! vertelt het komische en levendige liefdesverhaal van Donna, een alleenstaande moeder. Haar dochter staat op het punt te trouwen, terwijl de moeder met haar bruisende verleden wordt geconfronteerd door een ontmoeting met drie voormalige liefdes. Sophie, die door haar echte vader weggegeven wil worden, probeert uit te vinden wie van de drie mannen dit is.

Op 9 november 2003 beleefde MAMMA MIA! haar Nederlandse première in het Beatrix Theater in Utrecht en werd bezocht door ruim 1,2 miljoen bezoekers. In 2004 ontving de hitmusical de ANWB publieksprijs voor Musical van het Jaar en ontving de musical 2 Musical Awards voor respectievelijk de Beste Vrouwelijke Hoofdrol en Aanstormend Talent.

Vanaf half september is MAMMA MIA! achtereenvolgens te zien in: Hoorn, Amsterdam, Rotterdam, Nijmegen, Eindhoven, Maastricht, Den Haag, Groningen, Apeldoorn, Breda, Leeuwarden, Den Bosch, Heerlen, Enschede en Utrecht.

 

Worldwide excellence in entertainment

Stage Entertainment owns a network of theatres in eight countries where it produces musicals and shows developed by international partners or by its own creative teams. At its inception in 1998, Stage Entertainment comprised Stage Entertainment The Netherlands, Stage Entertainment USA, and Holiday on Ice. Over the past decade, the company has grown considerably, expanding its creative development and production activities around the world.