Terug naar nieuws

Recordopbrengst kinderpostzegelactie 2010

Gepubliceerd op 08-11-2010

Vandaag maakte Mary Poppins samen met kinderen van basisschool ´t Vijfblad uit Geldrop de opbrengst van de Kinderpostzegelactie 2010 bekend. Met een opbrengst van 9,9 miljoen euro hebben kinderen van ruim 5.500 basisscholen uit heel Nederland een nieuw record gevestigd. Zij haalden maar liefst 300.000 euro meer op dan in 2009. De opbrengst gaat naar steun aan honderdduizenden kwetsbare kinderen in binnen- en buitenland. Vanaf woensdag 10 november bezorgen meer dan 200.000 kinderen de bestelde kinderpostzegels en kaarten bij hun klanten.

In het Circustheater in Scheveningen overhandigde de 11-jarige Nikita de eerste kinderpostzegels en kaarten aan Mary Poppins. Het thema van de Kinderpostzegelactie 2010 is 'Laat kinderen leren'. “Ieder kind verdient het om naar school te gaan en zijn talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Net zoals ik mijn talent heb ontdekt,'' zegt Noortje Herlaar die Mary Poppins speelt in de gelijknamige musical. “Ik ben heel trots op al die kinderen die zich geweldig hebben ingezet om zo veel mogelijk kwetsbare kinderen in Nederland en daarbuiten te laten leren. Ook de steun van al die Nederlanders die massaal kinderpostzegels en kaarten hebben besteld, is hartverwarmend.''

Laat kinderen leren

Met de recordopbrengst van 9,9 miljoen euro kan Kinderpostzegels bijvoorbeeld zorgen voor mentoring en huiswerkbegeleiding aan kwetsbare kinderen die dit nodig hebben. Zoals de 11-jarige Nikita:. “Door mijn spierziekte ben ik erg onzeker,'' vertelt Nikita. “Gelukkig krijg ik dankzij Kinderpostzegels hulp, ook bij mijn huiswerk. Hierdoor heb ik nu meer zelfvertrouwen en vind ik het veel minder eng om volgend jaar naar de middelbare school te gaan.''

Vanaf 10 november bezorgen de kinderen de bestellingen aan huis
Vandaag heeft TNT Post de kinderpostzegels 2010 officieel uitgegeven. De zegels zijn dit jaar ontworpen door het fotografenduo Blommers & Schumm. Vanaf woensdag 10 november worden de bestelde mapjes kinderpostzegels en kaarten door de kinderen bij hun klanten afgeleverd.

undefined

Worldwide excellence in entertainment

Stage Entertainment owns a network of theatres in eight countries where it produces musicals and shows developed by international partners or by its own creative teams. At its inception in 1998, Stage Entertainment comprised Stage Entertainment The Netherlands, Stage Entertainment USA, and Holiday on Ice. Over the past decade, the company has grown considerably, expanding its creative development and production activities around the world.