Terug naar nieuws

The battle om Tony

Gepubliceerd op 28-11-2011

Het nieuwe tv-programma 'Sunday Night Fever' waarin wordt gestreden om de felbegeerde hoofdrol van Tony Manero in de musical 'Saturday Night Fever', gaat aanstaand weekend van start met maar liefst twee uitzendingen op RTL 4.

Op zaterdag 3 december start om 21.30 uur het programma met 'Sunday Night Fever - The Auditions'. Tijdens de audities verschijnen 100 bloedfanatieke macho's die getest worden op hun dans-, acteer- en zangkwaliteiten en fysieke conditie. Aan het einde van deze uitputtende dag zijn nog achttien kandidaten over, die een maandenlang trainingsprogramma zijn ingegaan met zang-, dans- en acteerlessen. Aan beide coachteams: Carlo Boszhard & Julie Fryer vs. Jan Kooijman & Kim-Lian van der Meij, de zware taak om elk zes meest geschikte jongens te kiezen om mee te nemen naar de live shows…

De strijd tussen deze twee teams barst meteen de dag daarna los, in 'Sunday Night Fever - Live' op zondag 4 december om 20.00 uur. In de live shows moeten de overgebleven twaalf kandidaten bewijzen dat zij Tony Manero waardig zijn. De zes kandidaten van Carlo & Julie en de zes kandidaten van Jan & Kim-Lian zingen, dansen en acteren dan voor het eerst voor een live publiek. Ook worden de jongens op de proef gesteld of zij conditioneel in staat zijn om avond na avond in het theater die loodzware hoofdrol neer te zetten.

De kijkers kunnen hun stem uitbrengen om hun favoriete kandidaat in de race te houden. Aan het einde van elke show moet van ieder coach team één kandidaat de competitie verlaten. Op 1 januari 2012 vindt de spannende finale plaats, waarin ruimte is voor vier kandidaten: twee uit elk coach team.

Nick van Ormondt

Worldwide excellence in entertainment

Stage Entertainment owns a network of theatres in eight countries where it produces musicals and shows developed by international partners or by its own creative teams. At its inception in 1998, Stage Entertainment comprised Stage Entertainment The Netherlands, Stage Entertainment USA, and Holiday on Ice. Over the past decade, the company has grown considerably, expanding its creative development and production activities around the world.