Terug naar nieuws

Kassandra Dommisse, Directeur Theaters Nederland: “Opdrachtgevers krijgen op één adres een antwoord op al hun B2B vragen”

Gepubliceerd op 20-12-2013

Kassandra Dommisse is Directeur Theaters Nederland. In die hoedanigheid legt zij uit wat de business to business mogelijkheden zijn in zowel het AFAS Circustheater in Den Haag als het Beatrix Theater in Utrecht en wat de visie van Stage Entertainment is op het gebied van B2B.

Joop van den Ende Theaterarrangementen (JETA) ontwikkelt arrangementen voor eigen producties als ook voor aanvullende producties, zoals een optreden van Ilse de Lange, Racoon, Glennis Grace of familievoorstellingen. “We kijken en luisteren hierin altijd naar de wens van onze opdrachtgever: wat wil hij eruit halen, wat is de doelstelling, wat is zijn budget? Het komt vaak voor dat met name de borrel een belangrijk moment is, evenals een wat uitgebreider arrangement tijdens de pauze. Natuurlijk kunnen we ook nog altijd volledige pakketten aanbieden met daarin een dinerarrangement, creatieve workshops of andere activiteiten, maar het kan ook een onderdeel zijn uit het pakket. We zien dat onze opdrachtgever graag zijn gasten fêteert, maar dat het niet ‘too much’ hoeft te zijn. Hierin vinden we met JETA een goede balans, ook dankzij ons brede palet aan eigen producties: van Sister Act tot Love Story en van Jersey Boys tot Holland Zingt Hazes.”

Dagevenementen
De core business blijft uiteraard theater; in het AFAS Circustheater is dat momenteel Sister Act en in het Beatrix Theater staat Jersey Boys op de planken. Aanvullend hieraan is het mogelijk om dagevenementen te organiseren in deze locaties. “Dat kan een groot evenement zijn zoals het ‘200 Koninkrijk’, het ‘Knoop Gala’ of het ‘Sportgala’, maar het kunnen ook vergaderarrangementen voor 10 personen zijn.” In het AFAS Circustheater kunnen twee grote foyers, twee salons, een restaurant en een boardroom ingezet worden, evenals de grote theaterzaal. Bijna alle kleinere ruimtes zijn tevens te gebruiken als break-out rooms.

In het Beatrix Theater kunnen ook kleinschalige bijeenkomsten plaatsvinden in bijvoorbeeld de Queen’s Club en de Royal Bar, die beide een wat knussere sfeer hebben, zeer geschikt voor een borrel. Of bijvoorbeeld in de Queen’s Foyer, een lichte ruimte met uitzicht op het plein, die weer goed inzetbaar is voor een inspirerende vergadering.

Alles verenigd onder één paraplu
De onderscheidende factor van de locaties van Joop van den Ende is volgens Dommisse dat opdrachtgevers op één adres een antwoord kunnen krijgen voor al hun B2B vragen. “Alles is onder één paraplu: zowel de locatie, de arrangementen als de evenementenorganisatie. Dit laatste kan namelijk ook bij Stage Events neergelegd worden. Omdat alles bij ons verenigd is onder één paraplu kunnen wij dat eenvoudig activeren voor onze opdrachtgever en in de breedte uitzetten. Zo zijn onze accountmanagers in feite doorgewinterde event managers die de klant in het volledige proces mee kunnen nemen.”

Visie van Stage Entertainment wereldwijd
Stage Entertainment blijft zich ontwikkelen, ook de komende jaren is dat het geval. “Onze visie is in eerste instantie gericht op theater en dat zit dan vooral in eigen content. Wereldwijd hebben we 15 eigen theaters waar hoogstaande producties staan. We proberen met name zelf te produceren, net zoals we dat met Sister Act gedaan hebben. Deze musical zal binnenkort ook naar Brazilië gaan en dat is gunstig omdat er dan ook royalty’s terugvloeien. Kortom: onze focus is gericht op groei van ons power house in het creëren en verkopen van eigen producties.”

Visie gericht op Nederlandse markt
Dommisse geeft aan dat de focus in Nederland met name op een goede balans in de B2B en B2C markten ligt. “Iedere consument is immers verbonden aan een bedrijf en daar zit een absolute mix. Zo willen we de exploitatie van onze theaters ook overdag vergroten en op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden om uiteindelijk een aanvulling te vinden op hetgeen wij ’s avonds doen. Een voorbeeld hiervan is dat het AFAS Circustheater onlangs tot officiële trouwlocatie is benoemd en dat we onze locaties steeds meer als vergaderlocaties profileren. We zien dat met name word of mouth voor ons een hierin goed werkt.”

Tekst door: Barbara van Baarsel / Buro Barcode

Worldwide excellence in entertainment

Stage Entertainment owns a network of theatres in eight countries where it produces musicals and shows developed by international partners or by its own creative teams. At its inception in 1998, Stage Entertainment comprised Stage Entertainment The Netherlands, Stage Entertainment USA, and Holiday on Ice. Over the past decade, the company has grown considerably, expanding its creative development and production activities around the world.