Terug naar nieuws

Abn Amro en Campina ondersteunen jong talent in Nederland

Gepubliceerd op 19-08-2014

Samenwerking twee Nederlandse merken met Billy Elliot

ABN AMRO en Campina kondigen vandaag hun partnership aan met de musical Billy Elliot van Joop van den Ende Theaterproducties. Billy Elliot vertelt het verhaal van een 11-jarige zoon uit een arbeidersgezin die zijn droom wil waarmaken. De musical gaat op 30 november in première in het AFAS Circustheater Den Haag. De repetities van deze musical zijn in volle gang en op de Billy sCOOL worden zes jongens klaargestoomd die de titelrol gaan spelen. Zowel de ontwikkeling van talent als de daadwerkelijke groei van talent worden mede door dit partnership met beide merken gewaarborgd.

ABN AMRO
ABN AMRO ondersteunt Nederlands jong talent door middel van de speciale Billy Beurs, welke ten goede komt aan de Billy sCOOL. Deze school werd vorig jaar opgericht door Joop van den Ende Theaterproducties om jong talent op te leiden in tapdans, ballet, acrobatiek, zang en spel, om uiteindelijk hun droom waar te maken en een hoofdrol te spelen in de musical Billy Elliot. Inmiddels zijn er mede dankzij de ondersteuning van ABN AMRO zes jongens gevonden die de titelrol van Billy vanaf november gaan spelen in het AFAS Circustheater Den Haag. Daarna continueert de sCOOL om meerdere Billy’s op te leiden. “ABN AMRO hecht er veel waarde aan om ambitie te stimuleren en ondersteunen. Dit kan de ambitie zijn van een bedrijf of instelling, maar ook van een individu. Wij zijn blij dat wij door onze betrokkenheid bij de Billy Beurs jong talent de gelegenheid geven hun dromen waar te maken,” aldus Chris Vogelzang van ABN AMRO.

Campina
Campina, Maurice Willemsen: “Campina ondersteunt Billy Elliot. “Die komt er wel” gaat immers over kinderen met een gezonde dosis lef, talent en doorzettingsvermogen en dat is precies waar Billy voor staat. Een gezonde levensstijl en voeding dragen daar zeker aan bij. Met een on-pack communicatie op de Campina melk, karnemelk, vla en yoghurt zal Nederlands grootste zuivelproducent zich vanaf eind september verbinden aan Billy Elliot en kunnen consumenten via het in maart gelanceerde Eurosparenplatform kaarten bemachtigen voor exclusieve Campina voorpremières.

Billy Elliot
De musical Billy Elliot, gebaseerd op de wereldberoemde film, vertelt het inspirerende verhaal van een 11-jarige zoon die per toeval zijn talent voor ballet ontdekt. Tegen de wil van zijn vader in gaat hij steeds harder trainen. Billy hoopt zijn droom om danser te kunnen worden te verwezenlijken, hetgeen hem thuis grote problemen oplevert. Want wat is belangrijker? Een gezinsleven redden dat door politieke en sociale omstandigheden aan de rand van de afgrond staat of het geven van een kans aan een kind met een bijzonder talent?

Tanja Dik, Algemeen directeur Joop van den Ende Theaterproducties: “Wij zijn trots op deze samenwerking met ABN AMRO en Campina. Meedoen met een musical is topsport. Het vergt veel energie, inzet en tijd. Wij vinden het van belang dat kinderen in Nederland worden ondersteund op het gebied van talentontwikkeling en het is mooi dat deze vooruitstrevende organisaties ditzelfde doel nastreven.”

De musical Billy Elliot wordt wereldwijd geproduceerd door Universal Stage Productions, Working Title Films en Old Vic Productions.

Worldwide excellence in entertainment

Stage Entertainment owns a network of theatres in eight countries where it produces musicals and shows developed by international partners or by its own creative teams. At its inception in 1998, Stage Entertainment comprised Stage Entertainment The Netherlands, Stage Entertainment USA, and Holiday on Ice. Over the past decade, the company has grown considerably, expanding its creative development and production activities around the world.