Terug naar nieuws

“Flexibiliteit van het Beatrix Theater is kenmerkend”

Gepubliceerd op 13-05-2014

Hans Janssen, eigenaar Denk Producties

Denk Producties organiseert dit jaar voor de tiende maal het evenement ‘MBA in één dag’, een succesformule waarin schrijver, spreker en gedragswetenschapper Ben Tiggelaar met zijn kennis en achtergrond de greatest hits in managementland snel, kort en toch volledig behandelt tijdens een seminar. De locatie voor dit evenement is sinds acht jaar het Beatrix Theater in Utrecht. “Toen we dit concept tien jaar geleden bedachten hadden we een zaaltje voor 40 man gereserveerd. Daar hadden we ons in vergist toen 400 man zich aanmeldde. Het is steeds weer een dag die al onze verwachtingen weet te overtreffen en daar hoort een toplocatie bij,” vertelt Hans Janssen, eigenaar van Denk Producties.

Waardevoller

Denk Producties zoekt voor het evenement ‘MBA in één dag’ naar professionals die iets extra’s doen voor de klant. Volgens Janssen beschikt het Beatrix Theater over die professionals. “Het is zoveel waardevoller dat iemand een extra stap voor je zet dan je het extra tientje korting geeft. Na acht jaar zijn we enorm op elkaar ingespeeld en hebben we slechts twee vergaderingen in de aanloop van het evenement nodig. Iedereen heeft de standaard op het netvlies staan en weet wat er op 13 mei a.s. gebeuren moet.

Theatrale versie

‘MBA in één dag’ is een knipoog naar langdurige opleidingen: het kan bij ons snel, met veel meer impact. Dus wat wij nooit moeten doen is het evenement in een collegezaal geven, dan mis je de knipoog. Om die reden kozen wij voor een theater aangezien we de theatrale versie van een opleiding zijn. In Nederland heb je twee soorten locaties: 1. De markante Paradiso-achtige venues en 2. De Hiltons die qua zalen conservatiever zijn, maar waar hospitality op hoog niveau is. Een combinatie van deze twee zijn we niet veel tegengekomen, totdat we terecht kwamen bij het Beatrix Theater in Utrecht.”

Flexibiliteit is kenmerkend

Denk Producties maakt elk jaar gebruik van het decor wat op dat moment gebruikt wordt door de theaterproductie van dat moment. Dit jaar zal dat het decor van Jersey Boys zijn. “Daar hebben we meerdere malen briljant van kunnen profiteren! Het decor kan natuurlijk niet zo maar even verwijderd worden en de cast moet op de dag van ons evenement gewoon weer op kunnen treden. Dat is voor zowel ons als voor hen een uitdaging, elk jaar weer. We eindigen ‘MBA in één dag’ vaak knallend met glinsterende slingers die uit de lucht komen vallen en die als een dolle opgeruimd moeten worden. Dan zie je dat de Duty Manager van het Beatrix Theater zodra de laatste deelnemer de zaal verlaten heeft, direct alles opruimt. Die flexibiliteit is zeer kenmerkend voor het Beatrix Theater en dat schept een band. Het kenmerkt de mentaliteit van een bedrijf: zelfs al moeten we iets doen wat eigenlijk niet kan, proberen we het toch in het belang van elkaar!

Efficiëncy

Voor het evenement ‘MBA in één dag’ is het dus van groot belang dat alles zo snel mogelijk geregeld kan worden. Dat geldt zowel voor de voorbereiding en de opbouw als het daadwerkelijke evenement en de afbouw. Janssen: “We hebben geen tijd te verliezen, kunnen ons geen lange rijen permitteren, geen lange wandelroutes vanaf het station en een getreuzel in de pauzes. Eigenlijk moet de locatie onderdeel zijn van onze efficiënte formule.” De ervaring leert dat maar liefst 70% van de deelnemers aan ‘MBA voor één dag’ de trein pakt naar het Beatrix Theater. “Dat is geweldig, want dan is iedereen in principe op tijd en mensen komen meer ontspannen binnen. Als wij om 09.30 uur beginnen, dan beginnen wij ook echt om 09.30 uur en niet om 09.31 uur.”

Betrokkenheid

Naast het feit dat het team uiterst flexibel is en er veel mogelijkheden zijn in het Beatrix Theater, vindt Janssen ook de service bewonderenswaardig: “Het team is meer dan gemiddeld betrokken bij onze bijeenkomst. Zelfs als ons contactpersoon niet zou werken, dan is zij er toch gewoon bij. Die betrokkenheid gaat heel ver en dat is een reden waarom wij niet snel voor een andere locatie zouden kiezen!”

Tekst door Barbara van Baarsel / Buro Barcode

Worldwide excellence in entertainment

Stage Entertainment owns a network of theatres in eight countries where it produces musicals and shows developed by international partners or by its own creative teams. At its inception in 1998, Stage Entertainment comprised Stage Entertainment The Netherlands, Stage Entertainment USA, and Holiday on Ice. Over the past decade, the company has grown considerably, expanding its creative development and production activities around the world.