HeaderDLM_4_1903x384

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

  • Waar kan ik programmaboekjes kopen?

    Online via de webshop (koop hier) of bij de merchandisebalie in de entreehal van DeLaMar Theater.

    Er zijn o.a. het programmaboek, castalbum en andere items te verkrijgen.

  • Wat zijn de openingstijden van de kassa?

    Bij avondvoorstellingen is de kassa geopend vanaf 17.00 uur tot de aanvang van de voorstelling. Wanneer er matineevoorstellingen zijn is de kassa vanaf twee uur voor aanvang geopend. De kassa is gesloten als er geen voorstellingen zijn in het theater. 

  • Wat is de routebeschrijving naar DeLaMar Theater en waar kan ik parkeren?

    DeLaMar Theater is gelegen aan de Marnixstraat 402, op 2 minuten loopafstand van het Leidseplein. Neem op ring A10 de afslag S105 en Jan van Galenstraat richting centrum. De weg gaat over in de 2e Hugo de Grootstraat. Bij de verkeerslichten voor het water, rechts afslaan de Nassaukade op (Centrumring S100). Bij de volgende verkeerslichten linksaf de Rozengracht op en meteen weer rechts de Marnixstraat in.

    Parkeren kan in de Q-Park Europarking op Marnixstraat 250, 1016 TL Amsterdam. Bezoekers van DeLaMar Theater ontvangen hier 32% korting* op de parkeerkosten. Vanaf de parkeergarage is het circa tien minuten lopen naar ons theater.

    Of Parkeer je auto na 10.00 uur ’s ochtends voor € 1,00 per 24 uur aan de rand van Amsterdam en reis met het openbaar vervoer naar DeLaMar Theater. Op weekdagen is P+R Bos en Lommer geopend (op basis van beschikbaarheid). Vanaf daar pak je tram 7 naar het Leidseplein. Op weekenddagen is P+R VUmc geopend (op basis van beschikbaarheid). Vanaf daar pak je tram 5 naar het Leidseplein.

    Kijk voor meer informatie en beschikbaarheid op https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen/.

    Kom je met de fiets? Zorg er dan voor dat je de fiets(en) in de daarvoor bestemde vakken en rekken plaatst. Fietsen buiten deze gebieden kunnen worden verwijderd.

     

    * Dit aanbod geldt t/m 31 december 2018. Per 1 januari 2019 geldt er een nieuwe regeling.

  • Wat is de routebeschrijving naar DeLaMar Theater met het openbaar vervoer?

    Op het Leidseplein stoppen de tramlijnen 1, 2 & 5. Vanaf het Centraal Station vertrekt er iedere 5 minuten een tram naar het Leidseplein, die er gemiddeld 13 minuten over doet.

    Direct tegenover DeLaMar Theater is de tramhalte voor lijn 7 (Geuzenveld) en 10 (Westergasfabriek), de perfecte uitstaphalte voor onze bezoekers. De instaphalte voor tram 7 (Flevopark) en 10 (Azartplein) is voor de Pathé City Bioscoop aan de kant van de Balie.

  • Is er een garderobe aanwezig?

    Ja, je kunt je jas afgeven aan een van de theatermedewerkers bij de garderobe. Hiervoor betaal je niks extra's. Ook is het mogelijk een tas of koffer af te geven. Gedurende de voorstelling is er altijd een medewerker aanwezig in de garderobe. 

  • Ik ben te laat, wat moet ik doen?

    Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat je de zaal niet meer in kunt.

  • Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden en mindervaliden in het theater?

    DeLaMar Theater beschikt over een ringleiding. Er zijn zowel koptelefoons als inductielussen beschikbaar. Deze lus kan aangesloten worden op gehoorapparaten. Je kunt deze lenen bij de garderobe.

    DeLaMar Theater heeft in beide zalen een aantal rolstoelplaatsen die je aan de kassa van het theater of telefonisch kunt reserveren. Het hangt van het formaat van de (elektrische) rolstoel af of je hier kunt zitten. De scootmobiel kan niet mee de zaal in. Je kunt overstappen op een reguliere stoel of eventueel gebruik maken van een leenrolstoel. Voor verdere informatie kun je contact opnemen.

    Voor eventuele assistentie in het theater kun je altijd terecht bij een van de theatermedewerkers.

    Voor vragen of het reserveren van rolstoelplaatsen kun je contact opnemen via info@delamar.nl of 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00 - 22.00  vr 10.00 - 20.00 en za & zo 10.00 - 18.00 uur, lokaal tarief).

  • Mag mijn blindengeleidehond/SOHO hond mee naar binnen?

    Een officieel getrainde blindengeleidehond mag mee naar binnen om je te begeleiden.

    Voor vragen of het reserveren van plaatsen kun je contact opnemen via info@delamar.nl of 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00 - 22.00  vr 10.00 - 20.00 en za & zo 10.00 - 18.00 uur, lokaal tarief).

  • Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

    Parkeergarage Q-Park Europarking op de Marnixstraat beschikt over vier invalidenparkeerplaatsen. Als bezoeker van DeLaMar Theater ontvang je 30% korting op de parkeerkosten. Deze korting is alleen geldig in de parkeergarage Q-Park Europarking aan de Marnixstraat.

    Voor Amsterdammers met een geldige Landelijke Parkeerontheffing (LPO) of een geldige (Europese) gehandicaptenparkeerkaart (EGP) geldt dat men overal in Amsterdam gratis mag parkeren met een digitale parkeervergunning. Voor bezoekers van Amsterdam is een dagkaart beschikbaar om gratis te mogen parkeren op reguliere parkeerplaatsen. Deze dagkaart is bij één van de servicepunten van Cition Parkeermanagement af te halen. Je kunt hier ook een digitale parkeerjaarkaart voor gehandicapte bezoekers aanvragen.

  • Houd rekening met de verkeersdrukte in Amsterdam

    Wanneer je op donderdagavond, vrijdagavond, zaterdag of zondag een voorstelling bezoekt, houd bij parkeren dan rekening met extra drukte.

    Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat je de zaal niet kunt betreden.

  • Waar kan ik overnachten in de buurt?

    Maak je theaterbezoek compleet met een overnachting in een van de Amsterdamse Eden Hotels, partner van DeLaMar Theater.

  • Hoe koop ik kaarten?

    Je kunt kaarten online, telefonisch of direct aan de kassa kopen.

    Op de pagina van de gewenste voorstelling kun je kiezen voor een datum naar keuze en vervolgens op 'BESTEL KAARTEN' klikken. Via de zaalplattegrond kies je de gewenste stoelen. De verschillende kleuren geven de rangen aan met de bijbehorende prijzen. In het volgende scherm zie je een overzicht van de bestelling. Hier krijg je de keuze om je bezoek compleet te maken met bijvoorbeeld een pauze-arrangement of driegangenmenu. Hierna dien je in te loggen met een DeLaMar Theater-account. Heb je ook een Eventim account, dan dien je gebruik te maken van deze gegevens.

    Daarnaast kun je dagelijks telefonisch contact opnemen via 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00-22.00, vr 10.00-20.00 en za & zo 10.00-18.00 uur, lokaal tarief).

    Ook de kassamedewerkers in het theater helpen je graag met het kopen van kaarten. Bij avondvoorstellingen is de kassa open vanaf 17.00 uur tot de aanvang van de voorstelling. Wanneer er matineevoorstellingen zijn is de kassa vanaf twee uur voor aanvang geopend. De kassa is gesloten als er geen voorstellingen zijn in het theater. 

  • Hoe koop ik kaarten voor een grote groep (10+ personen)?

    Vanaf 10 personen is het mogelijk om een groepsarrangement te reserveren. DeLaMar Theater biedt verschillende theaterarrangementen aan zoals een borrel- en dinerarrangement.

    Alle groepsarrangementen in combinatie met voorstellingen in DeLaMar Theater worden verzorgd door Eventim. Maak direct een reservering of neem contact op via delamar@eventim.nl of 088 - 011 2662 voor een onvergetelijke avond uit voor jou en je gasten.

  • Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

    De rolstoelplaatsen zijn gesitueerd op de eerste rang in de zaal, maar rolstoelgebruikers en een begeleider krijgen een korting waardoor zij tweederangs prijs betalen. Mocht je  een rolstoelplaats willen reserveren dan kun je dagelijks telefonisch contact opnemen via 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00-22.00, vr 10.00-20.00 en za & zo 10.00-18.00 uur, lokaal tarief). Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren.

  • Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

    Maak je gebruik van een rolstoel of rollator en bent je in staat zelfstandig de zaal binnen te gaan, dan zal je rolstoel of rollator buiten de zaal geplaatst worden. Wij raden je aan plaatsen in de zaal (niet op het balkon) en aan het gangpad te reserveren. De medewerkers helpen je graag met het selecteren van de meest geschikte plaatsen.

    Contact: info@delamar.nl of 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00 - 22.00  vr 10.00 - 20.00 en za & zo 10.00 - 18.00 uur, lokaal tarief).

  • Kan ik mijn kaarten betalen met een (DeLaMar Theater) cadeaubon/-kaart?

    Podium Cadeaukaart
    Met een Podium Cadeaukaart kun je zowel online, telefonisch als aan de kassa kaarten betalen. Wanneer je de cadeaukaart online gebruikt, hebt je een zes-cijferige veiligheidscode nodig (ook wel pincode genoemd). Deze staat vermeld op de achterkant van de Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag. Wanneer het te betalen bedrag lager is dan het saldo op de Podium Cadeaukaart, blijft het resterende bedrag op de kaart staan. Wanneer het te betalen bedrag hoger is dan het saldo, dan kun je het resterende bedrag contant betalen of pinnen aan de kassa of online per iDEAL of creditcard betalen.

    Theater- en Concertbon
    Met Theater- en Concertbonnen betalen kan uitsluitend aan de kassa van het theater.

    Nationale Musicalcard
    De Nationale Musicalcard kan uitsluitend worden ingewisseld voor shows van Stage Entertainment Nederland en kan alleen worden verzilverd via de site www.stage-entertainment.nl. Kijk voor het huidige aanbod op www.musical-card.nl.

    DeLaMar Theater bon
    Met een DeLaMar Theater bon betalen kan uitsluitend aan de kassa van het theater.

    DeLaMar Theater voucher/krediet
    Je DeLaMar Theater krediet is zowel telefonisch als online te verzilveren. Gebruik hiervoor de unieke code die op de voucher vermeld staat.

  • Krijg ik met CJP korting?

    Wanneer je in het bezit bent van een CJP-pas of studentenkaart kun je op de dag van de voorstelling maximaal 2 kaarten kopen met 50% korting. Dit kan vanaf 12.00 uur online via de website en vanaf 17.00 uur aan de kassa van het theater.

    DeLaMar Theater accepteert betalingen via de CJP Cultuurkaart. Cultuur coördinatoren en docenten die geïnteresseerd zijn in een voorstellingsbezoek kunnen contact opnemen met info@delamar.nl. Gezamenlijk wordt er dan gekeken naar een passend aanbod.

  • Kan ik mijn reservering nog annuleren of ruilen?

    Wanneer je geen gebruik kunt maken van gekochte kaarten, is het mogelijk de kaarten tot maximaal één week voor de voorstelling om te ruilen voor een andere voorstelling. Hiervoor brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Mail hiervoor naar info@delamar.nl.

    Ook is het niet mogelijk om na een reservering nog gebruik te maken van een aanbieding of korting op de reeds gemaakte boeking.

  • Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?

    Na de betaling per iDEAL of creditcard ontvang je de kaarten direct per e-mail of binnen 1 week per post.

  • Is het nodig om mijn kaarten te printen?

    Mocht je de kaarten op je mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kan de barcode gescand worden vanaf je mobiele telefoon. Anders is het noodzakelijk om de kaarten te printen en deze bij de kaartcontrole te tonen.

  • Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

    Mocht je de kaarten op je mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kan de barcode gescand worden vanaf je mobiele telefoon. Ook kun je op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van het theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling.

    Indien je voor e-tickets hebt gekozen, kun je deze op elk gewenst moment downloaden via Mijn account. Mocht je de tickets per post kwijt zijn, neem dan contact op via info@delamar.nl of 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00 - 22.00  vr 10.00 - 20.00 en za & zo 10.00 - 18.00 uur, lokaal tarief). Ook kun je op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van het theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling.

  • De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

    Er is helaas geen wachtlijst bij een uitverkochte voorstelling. 

Worldwide excellence in entertainment

Stage Entertainment owns a network of theatres in eight countries where it produces musicals and shows developed by international partners or by its own creative teams. At its inception in 1998, Stage Entertainment comprised Stage Entertainment The Netherlands, Stage Entertainment USA, and Holiday on Ice. Over the past decade, the company has grown considerably, expanding its creative development and production activities around the world.