S_productie_header_feb 2019_1903x384px

Content Manager

Stage Entertainment Nederland is voor haar kantoor in Amsterdam per direct op zoek naar een:

           

                   Content Manager
                          (fulltime)

 

Stage Entertainment Nederland is Nederlands grootste theaterproducent met bijna 1.2 miljoen bezoekers per jaar. Door de ruim 32.000 volgers op Facebook en ook nog op Twitter, Instagram en Youtube, is ‘social’ een geïntegreerd communicatiekanaal binnen Stage Entertainment Nederland.  Om dit nog verder uit te bouwen en te ontwikkelen zijn wij op zoek naar een Content Manager. 

Op de commerciële afdeling zijn ruim 25 medewerkers werkzaam.

Jouw werkzaamheden als Content Manager zijn:

Als Content Manager beheer je de sociale kanalen en zorg je voor de briefings voor het maken van content ten behoeve van onder andere EDM’s en website. Je draagt hierdoor bij aan een positieve belevenis van onze producties, creëer je groei op de naamsbekendheid, service en online reputatie – wat uiteindelijk bijdraagt aan de kaartverkoop / sales. In deze functie plaats je de ene dag posts op de verschillende kanalen, creëer je content voor meerdere middelen (online, CRM, PR), de andere dag denk je op strategisch niveau na over onze producties vanuit o.a. het jaarplan. Verder:

  • ontwikkel en realiseer je plannen op het gebied van informeren, betrekken en fun en creëer je interactie met fan / volger;
  • ben je verantwoordelijk voor het groeien en behouden van je community;
  • rapporteer je consumer-insights over de community, deel je deze met de betrokken afdelingen en ontwikkel je concrete acties op basis van deze leerpunten;
  • beoordeel je interne briefings voor de verschillende middelen en scherpt deze waar nodig aan;
  • ben je verantwoordelijk voor het creatieve proces van de verschillende uitingen (en schakel je hierbij met ons interne commerciële redactie en externe bureaus);
  • stem je activiteiten rondom social-advertising af;
  • signaleer en pas je innovaties rondom social media toe op onze kanalen.

Van een Content Manager verwachten wij:

Uiteraard hebben de verschillende kanalen geen geheimen voor jou, je bent actief op sociale netwerken waaronder Twitter, Facebook, Instagram en Youtube. Je houdt je op de hoogte van de trends en ontwikkelingen op social media, maar ook op content management en community management. Van nature heb je een zelfstandige werkhouding, ben je proactief en beheers je de Nederlandse taal goed. Daarnaast heb je:

  • minimaal vijf jaar relevante werkervaring op het gebied van social media en content management;
  • hbo werk- en denkniveau, een opleiding bij voorkeur in communicatie / social media;
  • projectmanagementvaardigheden;
  • kennis van content management systemen en online monitoring en engagement tools;
  • kennis van Sprinklr is een pré.

Je past goed binnen onze organisatie als je elke dag gaat voor de beste prestatie. De dynamiek en diversiteit van de organisatie zorgen voor een inspirerende, afwisselende en levendige werkomgeving. Hierin wordt beroep gedaan op jouw creativiteit en het vermogen om goed om te kunnen gaan met hoge werkdruk.

Wat bieden wij je?
Een veelzijdige en uitdagende functie in een succesvol en dynamisch bedrijf. Daarnaast bieden wij je arbeidsvoorwaarden passend bij de functie. Je standplaats is ons hoofdkantoor op de Zuidas in Amsterdam.

Wie zijn wij? 
Stage Entertainment Nederland, Nederlands grootste theaterproducent, creëert en produceert hoogwaardige musicals en theatershows voor de Nederlandstalige markt, zoals The Lion King, Mamma Mia!, Anastasia en Lazarus.

Interesse in deze dynamische werkplek?
Stuur dan jouw cv en motivatiebrief t.a.v. Marlous Busch naar hrm@stage-entertainment.com. Bij vragen kun je contact opnemen met Sophie Koopman (HR) via 020-3052263.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Worldwide excellence in entertainment

Stage Entertainment owns a network of theatres in eight countries where it produces musicals and shows developed by international partners or by its own creative teams. At its inception in 1998, Stage Entertainment comprised Stage Entertainment The Netherlands, Stage Entertainment USA, and Holiday on Ice. Over the past decade, the company has grown considerably, expanding its creative development and production activities around the world.