De deuren zwaaien open. Een zee van rood licht, fluweel en kristallen accenten vangt de blik. Nog voor de voorstelling begint, voelen gasten dat ze even een andere wereld instappen. Utrecht ademt de sfeer van de Parijse Moulin Rouge.
Extravagant, meeslepend en een tikje decadent. Dus als vanzelf verdwijnen werk, agenda’s en targets naar de achtergrond. De komende paar uur geldt maar één regel: overgave. Aan vrijheid, liefde, waarheid en schoonheid, de kernwaarden van Moulin Rouge! De Musical. Woorden die uit een chanson afkomstig lijken, maar verrassend veel betekenen in de context van werk, teams en een bijzonder bedrijfsuitje. Vrijheid is het eerste wat collega’s ervaren zodra het doek opengaat. In de zaal is even niemand manager of assistent, directeur of trainee.
Consumentenpsycholoog Patrick Wessels ziet de waarde daarvan: ,,Vrijheid geeft ontspanning. Als je niet vastzit in je functie of rol, leer je elkaar op een ander niveau kennen.” Daarna volgt een spetterende show vol muziek, dans en drama. Meeslepende ritmes, scènes die ontroeren en momenten die samen worden beleefd. Emoties buitelen over elkaar heen. Een intense ervaring die indruk maakt. Ondertussen openbaart liefde zich als passie voor het vak, om tot het uiterste te gaan. Vooral voor wie zich bedenkt dat de show avond aan avond wordt opgevoerd alsof het voor alle 25 castleden de allereerste keer is. Toewijding die inspireert. Vooral wie zich realiseert dat er ook achter de schermen nog eens 95 medewerkers werken.
'Neem de verbinding mee naar de werkvloer’
Maatwerk-evenementen
De manier waarop bedrijven werken is de afgelopen jaren flink veranderd. Hybride agenda’s brengen flexibiliteit, maar creëren ook afstand. Maurice Reijm is salesmedewerker en gastheer bij Stage Entertainment, de producent van de musical, en vertelt: ,,Bedrijven vertellen ons vaak dat een avond bij Moulin Rouge! De Musical meer doet dan welk ander uitje ook. Het is een investering in verbinding.” Een avond in het theater is daarmee geen luxe, maar een bewuste keuze om teams dichter bij elkaar te brengen. Een ritueel van samen beleven, waarin kernwaarden die normaal abstract klinken, herkenbaar en tastbaar worden. De beleving wordt compleet dankzij maatwerk. Zoals een overnachting in een 5 sterrenhotel, volgens Reijm bijna ‘on-Nederlands’. Warm en uitstekend verzorgd, bijvoorbeeld met champagne en hapjes, een diner vooraf in stijl of een borrel in aanloop naar de voorstelling. Of goed te combineren met bijvoorbeeld een workshop, lezing of (product)presentatie. Zo is er voor iedereen een zakelijk evenement naar keuze.